Hong Kong Halloween Treats Party – Day Two

Click here to read Day 1

Second day in Hong Kong.

Woke up pretty early that day, we went and had a walk around hotel.. :D Surprisingly, everyone wakes up very early over here.. It was around 9 o’clock but there’s quite a number of cars on the street d.

We went and had a morning walk along the Avenue of Stars :)

Oh ya, this is Jamie, my travel partner, a cosplayer from Malaysia.

After that, we just went back to the hotel to get ready for the event.

Oh ya, did I told you guys that I actually went to Hong Kong to attend an event, the HKTB-Animax Hong Kong Halloween Treats Party. A cosplay event.

The event was held at the Habour City Mall, which was only less than 10 minutes away from our hotel.

There, we were brought to this big room where cosplayers can get ready for the event.

While cosplayers were preparing their props and clothes; we, bloggers were enjoying our time with food and photos XD

Hiyuki (Singapore) – cosplayer

Jason (Singapore) – cosplayer

Kaika (Singapore) – cosplayer/blogger

Yuki (Thailand) – cosplayer

Jerry (Philippines) – cosplayer/blogger

Rochelle (Philippines) – blogger

Jiaki (Thailand) – cosplayer

Miao (Mars) – a cat in a human suit

Jamie (Malaysia) – cosplayer. ( Pic taken after the event )

Then, the Animax and Hong Kong Tourism Board people came and gave a briefing on the event and the programs that needed to participate. Well, only the cosplayers were needed to participate. XD Life as a blogger is so good~~ LOL

But before that, I thought it would be better if I dress up too as it was a cosplay party after all, and so I…

make myself an anbu suit. Hohoho…

but until I saw the professional cosplayers…

I changed my mind.. XD

Gosh, my suit looked so much like something that is made by a kinder garden kid compares to theirs. XD

.

.

Soon after the briefing, the event starts..

There were a lot of people, photographers, cosplayers, etc..

so I would like to apologize for all the shots with heads in it :/

Taking photo with Alodia!!!! Wheeeeee.. the famous cosplayer/VJ/model. :D

The event was quite long with the many programs like lucky draw, dances, lip-syncing, Jedi performances, interviews etc. If not mistaken, the event was still running when we left the place.

.

After an awesome dinner from Animax & Hong Kong Tourism Board, we rushed back to the hotel and changed into something casual

(I can’t really recognize the cosplayers without their cosplay costume XD)

and headed for Temple Street ..

I didn’t took much photos there because it doesn’t seems safe to do so :P

Anyway, the Temple Street is kinda like our Petaling Street or Singapore’s Bugis.. sort of..

.

After that, we walked for almost an hour or more back to our hotel from the Temple Street. XD

And along the way, we just talked and talked and talked….

okay except me. :P Hahaha…

.

Well, my Hong Kong trip just ended like this ^^” We checked out early the next morning and flew back to Malaysia… =.=

GARGH!! I did not have enough!! I want go Hong Kong again!!! There are so much places I wanna go and so many food I wanna try.  I wanna shoppe too. T3T Can anyone sponsor the cat to Hong Kong??  Pretty please~~

Hmm..although I did not manage to see Hong Kong much but I did learned  a lot of stuffs during this trip. It opened my eyes to the world of cosplay, it is not just people dressing up to characters they like, there are many things behind it.

Well, I’m not good with words. You will understand when you stepped in their world. All I can say is Cosplay is an Art itself. :)

Oyah, here’s a photo of me in my cosplay suit.  :P

Related posts:

PinterestFacebookRediff MyPageShare/Bookmark

Comment All the Way~~

Purr


31 Comments

  • November 14, 2010 - 1:50 am | Permalink

    OMG. Those cosplay are really pro!! awesome!

    Reply:
    Awesome right?
    You should check out their deviantart..
    most important check out Alodia’s, The Princess of Cosplay :D

  • November 14, 2010 - 1:56 am | Permalink

    hahaha XD so funny u stun there, but those cosplay really pro type, geng!!

    Reply:
    They’re really good XD

  • November 14, 2010 - 1:57 am | Permalink

    I love anime, but I don’t like cosplay. They ruin my 2D.

    Reply:
    I understand what you mean ..
    but some are really good :D

  • _2471_
    November 14, 2010 - 8:01 am | Permalink

    kakkoi… miao2 do you know any cosplay events that will take place this christmas or next year? i really wanna attend one n do some photoshot.

    Reply:
    I’m not sure but you can check out Kaika’s blog for SG’s cosplay event.. as for Malaysia’s..
    I will try find a blog for you to refer to

  • November 14, 2010 - 8:13 am | Permalink

    Your costume is kinda cute what! The mask! =DD
    Everyone looked gorgeous in their cosplay costumes <3

    Reply:
    Hahaha XD
    but it’s badly done :(

  • jm
    November 14, 2010 - 9:34 am | Permalink

    aww jamie is so pretty ^^

    Reply:
    Hahaha XD

  • November 14, 2010 - 10:47 am | Permalink

    Miao, ur costume ok wad.. next time malaysia cosplay u can wear that go…

    Reply:
    Don’t want :P

  • November 14, 2010 - 11:17 am | Permalink

    PCK, go do one cosplay of urself larr~~ XDDDD

    Reply:
    PCK version! hahaha

  • November 14, 2010 - 11:33 am | Permalink

    Wow….. ur anbu mask is kinda cute XD haha…. is that really alodia? OMG so cool!

    Reply:
    Yep it’s Alodia :D
    Very pretty, very professsional, friendly and down to earth, imo

  • November 14, 2010 - 1:21 pm | Permalink

    it will be damn cool to put on the black hoods eh!

    Reply:
    Hahaha if only I have the original mask XD

  • November 14, 2010 - 3:39 pm | Permalink

    i think if u wear the mask in photo 9th will look better for your anbu miao. LOL

    Reply:
    Get me one!!

  • yorusama
    November 14, 2010 - 8:19 pm | Permalink

    atleast there is an effort of try 2 cosplay~~~
    there always da 1st attempt

    Reply:
    Cosplay still not my thing :P

  • Sam
    November 14, 2010 - 11:11 pm | Permalink

    eh miao, i tot anbu is doggie XD

    Reply:
    I draw wrongly T3T

    but i think there’s a cat one.. since anbu masks are all animal masks

  • November 15, 2010 - 5:17 am | Permalink

    haha.. ur costume looks ok also mah.. LoL..

    those cosplay players really pro.. look really alike..

    Reply:
    Very alike @@

  • November 15, 2010 - 7:44 am | Permalink

    LOL your blog is entertaining :P Thanks for the link love^_^

    Reply:
    Thanks Jerry!

  • November 15, 2010 - 3:02 pm | Permalink

    LOL!!!!! U really placed me and my clover in xD

    Reply:
    Hahaha you requested for it :P

  • P@nda
    November 15, 2010 - 3:08 pm | Permalink

    Miao, I wanna ask. U sat AirAsia X to Hong Kong?
    Seats are 3 + 3 + 3?

    Reply:
    I took the Cathay Pacific wor

    Seat is 3+4+3

  • Gin
    November 15, 2010 - 7:28 pm | Permalink

    LOL you drew kaika with a clover! I thought she will be a mice XD Awww you didn’t wear the miao mask for cosplay. I make it so that you can join in cosplaying XD Hope you like it! – Gin

    Reply:
    Love it! Gonna blog bout it! :D
    I afraid I might spoiled it

  • Qees
    November 15, 2010 - 9:11 pm | Permalink

    you should bring me along~ =3=

    Reply:
    If only I can bring guest

  • November 15, 2010 - 9:27 pm | Permalink

    woah. so many lenglui >.< must b very de nice!

    Reply:
    Alodia FTW!

  • November 15, 2010 - 11:17 pm | Permalink

    i think u need to make a miao suit :P sure will be one of the best!

    Reply:
    Hahaha it would be awesome

  • November 16, 2010 - 10:10 am | Permalink

    LOL for ‘who are you?’ yeah sometimes the cosplayer looks really hard to recognize without their cosplay costume / make up :P

    pro level = otaku ? hahaha

    Reply:
    When otaku reach certain level, it becomes awesomeness XD
    check out dannychoo for example XD

  • November 17, 2010 - 9:33 am | Permalink

    bahahaha! Thats a great handmade costume! I love it!
    You have such a great experience there! I wish I can be part of that event too.. so many pretty anime characters! XD

    Reply:
    You mean theirs? yep its awesome

  • November 17, 2010 - 11:05 am | Permalink

    omg kai kai so hot hahahaha

    Reply:
    Wanna know her? :P

    btw it’s kaika :D

  • ~J0hN @nG~
    November 17, 2010 - 11:44 pm | Permalink

    Pei Fu you!!!! like that also you thought of using the cat as an ANBU mask!!!! geng… no need to feel weaken by theirs ba… make some fake explosion tag, buy the kunai (can be bought everywhere) and paste some paper smoke bombs!!!

    Reply:
    Hahahaha lol.. no need kunais..
    i will just stand in a corner and hide XD

  • Hikki85
    November 20, 2010 - 11:45 am | Permalink

    hahaha u should try look for the ‘gaban’(mask rider) mask in Toy’R’us instead hahahaha XD

    Reply:
    Mask rider mask?
    why?

  • Hikki85
    November 20, 2010 - 11:46 am | Permalink

    but still… pro cosplayer si so dam kakoii!!

    Reply:
    Yeap :D

  • November 25, 2010 - 10:38 am | Permalink

    Jian your costume nais la!! Omg U_U

    Reply:
    Nat~~~~HAhaha where got wor..

  • July 27, 2011 - 11:24 pm | Permalink

    Hong Kong! Whatta wonderful place to be..
    It would be great if you can spend and save there at the same time..
    By Flexiroam you can save a lot http://www.flexiroam.com/my/
    Trust me!

    Reply:
    Must go again! :D

  • Pingback: Miao at 100%Gempak Starz 2011 « Miao & WafuPafu Comic Blog | Cuteness Overdose!

  • Pingback: Top 6 Comic Bloggers in Malaysia - Ahbing.com

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    copyright protected by myows Creative Commons License
    Miao&WafuPafu by Jian Goh (akiraceo) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
    Based on a work at http://akiraceo.com.
    Permissions beyond the scope of this license may be available at miaowafupafu.com.